Friday, February 1, 2013

Calsium Magnesium



NUTRILITE Calcium Magnesium (180 tab)
Dibuat daripada bentuk-bentuk semula jadi kalsium karbonat dan magnesium oksida 3 Tablet sehari memberi 600 mg kalsium dan 400 mg magnesium, serta Pekatan Alfalfa NUTRILITE yang eksklusif.

Kalsium adalah komponen utama tulang dan gigi, ia mempengaruhi pembekuan darah, penghantaran rangsangan saraf, pengekalan selaput sel, tindak balas enzim dan rembesan hormon.

Magnesium penting untuk sel yang sihat, pengeluaran protein dan fungsi buah pinggang yang normal. Kekurangan magnesium memberi kesan kepada kemampuan tubuh mengawal penggunaan kalsium. Orang daripada semua peringkat umur perlu mengganti kalsium yang secara berterusan dikumuh terutama kanak-kanak, remaja, wanita hamil dan yang menyusukan bayi. Keperluan tubuh terhadap kalsium tidak berkurangan dengan umur dan pada usia lanjut mungkin agak sukar untuk menggantikan kalsium tulang. Jaminan pemakanan yang baik ialah untuk mempastikan diet harian ditambah dengan kalsium. 

Penggunaan yang Disyorkan : Satu tablet harus diambil tiga kali setiap hari. 

180 tablet : penggunaan sekurang-kurangnya 2 bulan. 

Mereka yg memerlukan :
  1. orang tua 
  2. tekanan kerja 
  3. mencegah rabun dekat 
  4. mudah selesema 
  5. mudah lesu 
  6. laktose Intoleran 
  7. menggiling gigi semasa tidur 
  8. mencegah Osteoporosi 
  9. Remaja yg sedang membesar 
  10. mudah terkejut 
  11. kejang 
  12. hamil 
  13. ibu yg menyusu 
meransang pembekuan darah selepas kecederaan, diperlukan untuk kegiatan otot dan saraf yg normal. 

Untuk kanak-kanak : berikan CHEWABLE CALCIUM MAGNESIUM (100TAB) mmbantu membentuk tulang dan gigi yang kuat, membantu tumbesaran kanak-kanak.

No comments:

Post a Comment